torsdag 3 maj 2012

Utelek och planteringar

Utelek...

...hur härligt är inte det!

Här kommer lite bilder på lite av vårt trädgårdsfix. 

Tanken är att altanen skall byggas till med ytterligare ett trappsteg, där vi också skall ha lite planteringar för att rama in altanen och få (känslan av) lite privacy ;) 

Men, eftersom vi har hundra andra projekt ( bland annat vårt garage...) så får det bli nästa års utmaning. Så istället har vi satt dit lite krukor med Magnolian jag fick av bror med familj, Jätteverbena och lite kryddväxter. Verbenan kommer att växa sig hög så småningom ;)



Jag fick också ett ryck och grävde upp grässvålen vid infarten för att kunna plantera en sommaräng :) Fy fasen vad jobbigt det var!! Men nu är det gjort... :)



Anledningen till sommarängsprojektet ovan, var att jag hade sått "sommarängen" runt stenen nedan och ångrade mig :) Jag kom på att jag ville ha jordgubbar där istället. Och så var P hemma hos sina föräldrar och hämtade rabarber, så vi hoppas att de också tar sig! 


Jag gillar att dona och greja i trädgården, men det blir mycket att man skjuter från höften. Tar det sig, så tar det sig ;)


Eftersom vi har lilleman, får det inte ta för mycket tid och kraft heller, det måste vara lättskött, för det kommer bara att skötas när tid finns...




Sallad, rabarber och jordgubbar ser ni här :) 



Kommer ni ihåg sprickan vi fick i ett fönster i vardagsrummet? Vi sparade det fönstret för senare bruk. Nu har vi tagit bort det trasiga glaset ur fönstret och lagt över pallkragarna och bildat ett litet drivhus - svinbra! Man ser redan Ruccolan, Spenaten och Kålrabbin gotta sig :)


Det bästa av allt - Utemöblerna är avtorkade och nedtagna från övervåningen(!). Underbart!! Nu går grillen varm och vi kan sitta ute och gotta oss :)




Det sämsta är att allt här inne blir åtsidosatt, så nu har jag två tvättberg - en hög som skall tvättas och en hög med ren tvätt som skall vikas och läggas in...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar